Zeci de reclamatii la dresa medicilor din Spitalul Judetean

Comportamentul personalului medical si aglomeratia de pe holurile Spitalului Judetean de Urgenta Zalau fac obiectul majoritatii plangerilor inregistrate, anul acesta, la Serviciul Reprezentantul Pacientului ce functioneaza in incinta unitatii spitalicesti mentionate. Aproximativ 40 de persoane au depus in scris reclamatii, fiind nemultumite de serviciile oferite in cadrul spitalului.

 

Pacientii nemultumiti de serviciile oferite in cadrul Spitalului Judetean de Urgenta Zalau pot sa reclame aceste neajunsuri unei organizatii ce functioneaza in cadrul unitatii spitalicesti: Serviciul Reprezentantul Pacientului. Indiferent de natura problemelor cu care se confrunta, fie ca sunt cu privire la atitudinea personalului medical ori la calitatea actului medical, fie ca sunt victimele abuzurilor verbale ori a neglijentei, aceste persoane pot primi sprijin din partea reprezentantului pacientului.

 

Atitudinea medicilor, reclamata

 

Potrivit coordonatorului Serviciului Reprezentantul Pacientului, Adina Sabadas, in cursul acestui an, aproape 40 de persoane au depus sesizari cu privire la serviciile medicale oferite in cadrul spitalului judetean. “Dintre pacientii care s-au adresat acestui serviciu, 31 de cazuri au facut referire la neplaceri ale pacientilor si apartinatorilor legate de aspecte ce tin de Spitalul Judetean de Urgenta Zalau. Nemultumirile pacientilor sunt variate, insa atitudinea personalului medical, comunicarea defectuoasa, abuzul verbal si neglijarea, calitatea actului medical si nerespectarea programului de lucru sunt printre cele mai frecvente”, ne-a declarat Adina Sabadas.

 

Dupa cum a explicat reprezentantul pacientului, unele sesizari au fost depuse de pacienti nemultumiti de faptul ca nu li se explica suficient si intr-un limbaj accesibil care este starea lor de sanatate sau ce implica tratamentul. Unii pacienti sustin ca li se vorbeste cu superioritate si lipsa de respect, de asemenea, ca sunt lasati sa astepte in fata cabinetelor medicale fara a li se oferi o explicatie.

 

Aglomeratia de pe holurile spitalului sunt o alta problema sesizata de pacienti. “Oamenii acuza lipsa unui sistem eficient de programari. Aceasta nemultumire vizeaza anumite cabinete unde este nevoie de programari pentru consultatii din cauza numarului mare de pacienti. Cu toate acestea, chiar daca pacientul are programare, va trebui sa ridice un numar de ordine de la fisier. Daca in urma consultului va avea nevoie de investigatii suplimentare, cum ar fi radiografii sau alte analize, atunci va trebui sa solicite un alt numar de ordine pentru cabinetul care va efectua aceste investigatii suplimentare. Doar ca aceste numere de ordine sunt limitate si exista riscul ca pacientul sa nu poata rezolva totul intr-o zi”, a precizat reprezentantul pacientului. Nu au fost lasate pe dinafara nici serviciile hoteliere din cadrul spitalului, respectiv igiena precara si alimentatia.

 

In schimb, au fost si cazuri in care reclamatiile nu au fost solutionate in favoarea pacientilor. In urma cercetarilor, doua dintre plangerile inregistrate la Serviciului Reprezentantul Pacientului au fost declarate neintemeiate.

 

Fara probe, reclamatia este nula

 

Tot in cadrul Spitalului Judetean functioneaza o alta structura care solutioneaza reclamatiile pacientilor, respectiv Consiliul etic. Conform statutului de organizare, atributiile Consiliului etic vizeaza corectitudinea relatiei pacient-medic-asistenta. Mai precis, membrii Consiliului etic analizeaza cazurile de incalcare a normelor de conduita in relatia pacient-medic-asistenta, a normelor de comportament, a disciplinei in unitatea sanitara. Verifica daca, prin conduita lui, personalul medico-sanitar si auxiliar incalca drepturile pacientilor si sesizeaza organele abilitate ale statului in situatiile in care constata incalcari ale codului de deontologie medicala, ale drepturilor pacientilor, precum si ale normelor de conduita profesionala aprobate potrivit legii. Printre atributii se numara si analizarea sesizarilor ce privesc plati informale ale pacientilor catre personalul medico-sanitar ori auxiliar sau conditionarea exercitarii actului medical de obtinerea unor foloase, ulterior propune, in functie de caz, masuri de intrare in legalitate. Consiliul etic vegheaza pentru respectarea, in cazurile terminale, a demnitatii umane si propune masuri cu caracter profesional pentru acordarea tuturor ingrijirilor medicale.

 

Din cauza naturii reclamatiei, una dintre plangerile inregistrate la Serviciul Reprezentantul Pacientului a fost transferata spre solutionare Consiliului etic. “Este cazul unei plangeri depuse de un pacient care acuza un medic ca acesta din urma i-ar fi cerut o suma de bani contra serviciilor medicale. Reclamantul a spus ca va aduce dovezi clare prin care sa-si argumenteze plangerea. S-a decis trimiterea cauzei spre solutionare catre Consiliul etic al spitalului. Insa reclamantul nu s-a mai prezentat pentru sustinerea plangerii”, ne-a precizat Adina Sabadas. Prin urmare, reclamatia a fost declarata neintemeiata.

 

Conform informatiilor furnizate de purtatorul de cuvant al unitatii spitalicesti mentionate, Codruta Puscas, anul acesta au fost intocmite cinci procese verbale privind nemultumirile persoanelor care au beneficiat de servicii medicale. “Majoritatea plangerilor au fost cu privire la atitudinea personalului medical fata de pacienti. Toate au solutionate si prezentante managerului spitalului in vederea luarii masurilor ce se impun pentru remedierea situatiilor neplacute”, ne-a declarat Codruta Puscas.

 

Scrisori de multumire putine

 

La polul opus, au fost si persoane care s-au prezentat la Serviciul Reprezentantul Pacientului pentru a multumi cadrelor medicale. Astfel, patru pacienti si-au exprimat multumirea prin scrisori adresate personalului din cadrul sectiilor: Chirurgie, Anestezie si Terapie Intensiva, Unitatea de Primire Urgente si Ortopedie. O alta sesizare facea referire la un caz social, o alta la cazul unui pacient de la spitalul din Simleu Silvaniei si una la Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap.

 

Serviciul Reprezentantul Pacientului a fost infiintat in scopul sprijinirii pacientului si a familiei acestuia. Prin acest serviciu se da sansa pacientului sa exprime sentimentele in legatura cu experienta medicala prin care a trecut: ce-l ingrijoreaza, sugestii, nemultumiri sau complimente. In urma sesizarilor pacientilor, reprezentantul va trebui sa gaseasca solutii la conflictele aparute, astfel incat acestea, daca sunt intemeiate, sa fie rezolvate in mod favorabil pentru pacient, familia acestuia si personalul medical, dupa caz.

Recomandari

Alte Articole