În cursul lunii iunie expiră actele de identitate la aproximativ 1.000 de locuitori ai Municipiului Zalău. Pentru a evita situaţia de a nu-şi putea folosi actul de identitate, persoanele care se află în această situaţie sunt rugate să se prezinte la Serviciul de Evidenţă a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Zalău, în vederea eliberării unui nou act de identitate. Conform legislaţiei în vigoare, respectiv O.U.G. 97/2005, persoana al cărei act de identitate expiră este obligată să solicite unul nou, cu cel puţin 15 zile înainte de perioada expirării.
Actele de identitate expiră în ziua de naştere a titularului, de exemplu, pentru o persoană care a obţinut actul de identitate în 10.12.2003, cu o valabilitate de 10 ani, actul de identitate expiră în 2013, în ziua de naştere şi nu în 10.12.2013.
Tot în această perioadă, peste 100 de copii împlinesc vârsta de 14 ani. Părinţii sunt obligaţi să solicite eliberarea unui act de identitate în maxim 15 zile de la data împlinirii vârstei de 14 ani de către minori.
Nerespectarea prevederilor menţionate constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 40-80 lei.
Acte necesare pentru eliberarea unui act de identitate expirat:
– certificate de stare civilă (naştere, căsătorie), în original şi copie;
– actul de proprietate pe spaţiu de locuit, în original şi copie;
– taxa – 11,00 lei, achitată la ghişeele Serviciului impozite şi taxe din cadrul Primăriei Zalău sau la oficiile poştale din municipiu.