Echipamentele noi, puse în funcţiune în cadrul proiectului „Sistem de management al traficului în Municipiul Zalău”, sunt în perioada de acumulare informaţii de trafic reale, care, în momentul existenţei unui istoric semnnificativ, le vor înlocui pe cele vechi, utilizate de proiectant în 2009. Conform estimărilor, punerea în funcţiune a noului sistem se va face, cel mai probabil, până în 15 aprilie.
„Istoricul va cuprinde date pe ore, pe zile, până la un an, ceea ce va permite corelarea sistemului astfel încât să asigure fluidizarea traficului. Aceste echipamente nu vor ţine cont doar de istoric, ele pot să se adapteze la valorile de trafic disponibile într-un moment anume” a precizat Radu Căpîlnaşiu, primarul Municipiului Zalău, în conferinţa de presă de astăzi.
În implementarea proiectului, Primăria Municipiului Zalău şi Direcţia Generală de Administrare a Domeniului Public colaborează cu Inspectoratul de Poliţie Judeţean Sălaj.
«Interesul nostru este să creăm un confort în trafic, să eliminăm riscurile. Sigur că acest lucru nu se poate face fără sacrificii! Până în momentul în care datele noi vor fi integrate în sistem, în scopul prevenirii ambuteiajelor, la orele de vârf, în intersecţii vor fi prezenţi agenţi de circulaţie» spune Gelu Cordea, comisar şef în cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sălaj. „Pe echipamentele noi vor fi montate 5 radare fixe omologate şi 6 camere pentru forţarea culorii roşii” a mai spus comisarul şef.
Referitor la această informaţie, Radu Căpîlnaşiu menţionează că „este de dorit ca ele să descurajeze încălcarea legii pe drumurile publice. Nu ne dorim să facem buget din acest tip de amenzi”.
Inregistrările vor fi stocate în centrul de comandă, urmând să fie folosite de instituţiile cu competenţe în domeniu.
Date suplimentare despre proiect gasiti pe www.zalausj.ro, sectiunea „Proiecte şi programe”.