Nu se mai fac debransari de apa la Zalau

Conducerea Companiei de Apa „Somes” Cluj- Sucursala Salaj a decis sa opreasca operatiunea de debransare de la reteaua de apa a blocurilor ramase fara contracte pentru serviciile furnizate de aceasta.

Directorul CAS Salaj, Marcel Zaharia ne-a informat ca, deocamdata, nu va mai fi oprita apa in Zalau pentru blocurile care nu au semnate noile contracte la apa. Reprezentantul companiei nu a precizat data pana la care este valabila aceasta clementa, a motivat doar ca autoritatile locale si judetene, precum si membrii asociatiei de dezvoltare au propus gasirea altor solutii in vederea incheierii contractelor.

„Am decis amanarea debransarilor deoarece reprezentantii Primariei Zalau, ai Consiliului Judetean Salaj si ai Asociatiei Regionale pentru Dezvoltarea Infrastructurii din Bazinul Hidrografic Somes-Tisa au solicitat sa cautam alte metode si sa nu apelam la debransari. Nu stim pana cand vom amana aceste debransari”, a mentionat Marcel Zaharia.

Alternativele pe care le au reprezentantii companiei sunt fie sa initieze discutii cu locatarii din blocurile fara contracte prin care sa argumenteze de ce e nevoie de contracte, fie sa prezinte avantajele bransarii individualizate. La aceasta data, asa cum a aratat reprezentantul CAS Salaj, niciun bloc nu a trecut la sistemul de bransare individualizata, de la cel comun. Sunt cateva imobile in Zalau care au acest sistem, deoarece asa au fost proiectate si construite. Este vorba de blocurile ANL de pe str. Olarilor si din cartierul Dumbrava, cateva blocuri particulare de pe str. Corneliu Coposu, si de un imobil aflat in zona intersectiei strazilor Kossuth si Corneliu Coposu.

„Era normal ca toate locuintele sa aiba contorizare individualizata de la inceput, de cand au fost construite. Compania nu are cum suporta aceste cheltuieli pentru montarea de apometre la limita proprietatii, in exterior. O astfel de investitie nu este eligibila pentru noi, avand in vedere faptul ca reteaua de apa nu mai este in exploatarea noastra, ci pe proprietate privata”, a aratat directorul CAS Salaj.

Interlocutorul nostru nu a estimat suma de bani pe care zalauanii o au de achitat pentru realizarea sistemului individualizat. A precizat doar ca toti cei care vor apela la aceasta modalitate vor avea contoare automate, preechipate, cu citire, electronica, fara eroare.

 

Liber la reesalonari

La Zalau, potrivit ultimelor reglementari, de joi nu s-a mai sistat furnizarea apei la blocurile ramase fara contract. Pana acum sunt in legalitate 927 de scari de bloc, pentru care presedintii asociatiilor de locatari si reprezentantii CAS Salaj au incheiat contractele pentru furnizarea serviciilor de apa si canal. Marcel Zaharia a fost de parere ca motivul principal pentru care zalauanii nu au aceste contracte este acela ca sefii de scara preiau foarte greu aceasta sarcina de strangerea banilor pentru facturile in comun.

„De regula, in fiecare scara de bloc exista cel putin un rau platnic si reprezentantii asociatiilor de locatari nu doresc sa ramana cu datorii din cauza lor. Cei cu datorii intra in atentia noastra, iar sefii de scara pornesc cu cheltuielile de la zero”, a reiterat reprezentantul Companiei de Apa.

Pentru beneficiarii serviciilor de apa si canal care au restante se fac reesalonarila platafacturilor, iar de recuperarea sumelor sunt responsabili angajatii unitatii. La aceasta data sunt peste 400 de datornici la apa, ale caror dosare au fost inaintate instantei spre solutionare, iar aproape 100 de familii sunt in executare silita.

Recomandari

Alte Articole