Transportatorii salajeni au intrat din nou in atentia consilierilor judeteni. Acestia si-au manifestat nemultumirea fata de modul in care sunt respectate restrictiile de tonaj pe drumurile judetene si in acelasi timp si-au exprimat dezamagirea fata de modul in care ei se sustrag amenzilor si cantarului. Mai mult, se pare ca reprezentantii CJ sunt cu mainile legate deoarece nu au cadrul legal de a opri masinile in trafic.
Potrivit directorului Directiei de Paza, Protocol si Administrativ Salaj, Adrian Budusan, inspectorii din cadrul directiei nu pot opri autovehiculele de mare tonaj in trafic, daca nu sunt insotiti de politistii locali.
„Cu toate ca pornim in actiunile noastre cu politisti, acestia ne anunta dupa o jumatate de ora, sau o ora, ca trebuie sa plece la o alta actiune si ne trezim singuri in trafic, in imposibilitatea de a opri masinile de mare tonaj”, a precizat directorul DPPA Salaj.
Acesta s-a plans si de maniera, deja arhicunoscuta a camionagiilor si nu numai, de a se anunta prin statiile radio pe ce rute sunt controale in trafic. Singura solutie, in opinia lui Adrian Budusan, ar fi ca la solicitarea reprezentantilor consiliilor judetene din tara sa se realizeze cadrul legal pentru ca autovehiculele sa poata fi oprite de catre inspectorii judeteni fara a fi nevoie de politisti. Pana atunci, asa cum a apreciat secretarul judetului, Cosmin Vlaicu, ar putea fi incheiate conventii cu Autoritatea Rutiera Romana, Politie si DPPA.
De acord cu realizarea unui cadru legal concret s-a aratat si presedintele CJ Salaj, Tiberiu Marc, care a aratat ca agresivitatea transportului de mare tonaj este principala cauza de deteriorare a starii drumurilor.
„Pana la urma nu trebuie sa ne transformam in vanatori si vanati, dar acest aspect s-ar putea rezolva daca ar fi respectate de catre transportatorii de marfuri, conditiile puse pe fiecare drum, respectiv restrictiile de tonaj. Incercam sa realizam un parteneriat intre administratorul drumurilor judetene si transportatori si o conventie cu Politia Rutiera, nu neaparat pentru a-i sanctiona, ci pentru a le atrage atentia ca suntem acolo. Nu amenzile sunt solutia, pentru ca dintr-un miliard de lei vechi nu putem turna niciun kilometru de asfalt”, a sustinut Tiberiu Marc.
In primele zece luni ale acestui an s-au eliberat la nivel de judet autorizatii de transport in valoare de 94.874 de lei, in timp ce in perioada similara a anului trecut au fost acordate autorizatii doar in valoare de 45.128 de lei. Valoarea amenzilor date in trafic pentru nerespectarea restrictiilor de tonaj este de aproape patru ori mai mare anul acesta. Din luna ianuarie si pana la finele lui octombrie 2011 s-au dat amenzi pe drumurile judetene in valoare de 65.000 de lei, fata de 17.500 de lei cat s-a dat anul trecut in aceeasi perioada. Si asta, in pofida faptului ca transportul de marfuri la nivel de judet s-a diminuat cu 30 la suta fata de anul trecut. Cat priveste modalitatea de a determina greutatea marfii incarcate in autovehicule, seful DPPA a informat ca la nivel de judet sunt doar doua cantare, la Criseni si Crasna, omologate si verificate metrologic.