Primaria Zalau se numara printre parimele patru municipalitati din tara care au demarat implementarea Sistemului national electronic de plata (SNEP) online a taxelor si a impozitelor utilizand cardul bancar. Administratia municipala a facut aceste demersuri dat fiind ca, potrivit legislatiei in vigoare, institutiile publice care desfasoara activitati de incasare a taxelor si a impozitelor au obligatia sa se inregistreze in SNEP, prima etapa fiind inregistrarea municipiilor resedinta de judet, a municipiilor/oraselor cu populatie mai mare de 150.000 de locuitori. In ofertelor pe care le-au prezentat administratiei locale institutiile bancare din Zalau, a fost desemnata Banca Transilvania castigatoare pentru implementarea acestui proiect, cetatenii putand sa achite taxele locale indiferent de cardurile pe care le au.
Primarul Zalaului, Rasdu Capilnasiu, a declarat, intr-o conferinta de presa, ca municipalitatea a solicitat Centrului National de Management pentru Societati Informationale sprijin pentru promovarea la nivel local a proiectului SNEP, solicitare la care inca se asteapta raspunsul celor de la Bucuresti. „In functie de raspunsul primit, vom decide modul in care vom expedia credentialelor (user si parola, n.r.) catre beneficiari. Am luat aceasta masura intrucat transmiterea credentialelor prin posta costa foarte mult. Transmiterea unui plic costa 5 lei (scrisoare recomandata, n.r.). In prezent, avem peste 26.000 de plicuri (au fost primite plicurile pentru PF care au deja carduri bancare, n.r.) si mai trebuie sa primim 25.000”, a declarat primarul.
Potrivit sursei citate, in cazul in care raspunsul celor de la Bucuresti va fi negativ, se va proceda la transmiterea plicurilor printr-o actiune cu mai multi angajati din cadrul Primariei, intr-o incapere special amenajata in acest sens. Plicurile nerecuperate de PF vor fi distribuite la un ghiseu din cadrul Serviciului Taxe si Impozite.. In ultima instanta, plicurile care nu se vor distribui prin aceste actiuni se vor trimite prin posta.