Drumul judetean Romanasi-Benesat este in plin santier. Acesta este unul din principalele obiective investitionale ale judetului Salaj, finantat din fonduri europene. Stadiul lucrarilor executate pe acest drum pana la momentul de fata este de 50 la suta. Lucrarile de reabilitare ale drumului judetean DJ 108A: DN1F- Romanasi – Creaca – Jibou – Benesat, se deruleaza in cadrul unui proiect cu finantare europeana din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Regional (POR), in valoare totala de 102, 697 milioane de lei (din care: 2 la suta reprezinta contributia Consiliului Judetean Salaj, 13 la suta din bugetul de stat si 85 la suta fonduri europene nerambursabile). „Lucrarile sunt executate de compania Shapir, in asociere de trei firme din Salaj, fiecare din companiile locale ocupandu-se de cate un tronson de aproximativ 12 kilometri. La final vom avea 36 de kilometri de drum reabilitat si modernizat. In plus, sunt trei poduri noi in proiect, iar patru poduri vor fi reabilitate si consolidate. Lucrarile au inceput in iulie 2011, termenul de finalizare fiind anul viitor, in vara. In acest moment, stadiul fizic al lucrarilor este aproximativ la jumatate, cu mentiunea ca sunt tronsoane pe care lucrarile sunt mai avansate, in vreme ce pe alte portiuni, din diverse motive, lucrarile au mers mai greu”, a precizat presedintele Consiliului Judetean Salaj, Tiberiu Marc.
Potrivit proiectantului, Stefan Ciubotarencu, proiectul vizeaza reabilitarea DJ 108A de la intersectia cu DN1F, din Romanasi, pana la limita de judet cu Maramures. Lucrarile principale constau in realizarea de casete pentru cresterea capacitatii portante a drumului, inclusiv cu lucrari la partea carosabila, care constau intr-un strat de piatra sparta sau de balast stabilizat si doua sau trei straturi de mixtura asfaltica, in functie de necesitate. De asemenea, s-au prevazut dispozitivele de colectare si de dirijare a apelor de suprafata si subterane, inclusiv cu continuizarea scurgerii apelor in localitati (accese la proprietati) si trotuare.
Reabilitarea acestui drum este impusa de necesitatea imbunatatirii conditiilor de circulatie pe calea care realizeaza legatura localitatilor situate in zona Mesesului si Jibou cu municipiile importante din zona, cum ar fi Cluj, Baia Mare, Zalau, Satu-Mare, Dej. Astfel, se va crea o alternativa de traseu la DN1F si DN 1H pentru accesul inspre si dinspre zona Jibou-Baia Mare, Satu-Mare, Cluj si Oradea. Proiectul va asigura, de asemenea, imbunatatirea fluxurilor de transport inspre principalele centre industriale si de comert din regiune, cu un impact pozitiv asupra utilizarii resurselor locale, acces imbunatatit la piete, reprezentand un factor catalizator pentru dezvoltarea generala a Salajului.