"Antrenori personali" pentru somerii salajeni

Zeci de someri salajeni vor primi asistenta si sprijin in gasirea unui loc de munca prin intermediul serviciilor oferite de sase „antrenori personali”.

Acestia sunt salariati din cadrul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Salaj si din mediul privat, care vor acorda asistenta de specialitate somerilor salajeni pe perioada cautarii unui job si a incadrarii. Din informatiile prezentate de directorul AJOFM Salaj, Romeo Sarca, fiecare „antrenor personal” format, va prelua cate zece persoane aflate in cautarea unui loc de munca, someri indemnizati si neindemnizati. „Aceste persoane preiau in grija lor somerii si obtin de la ei cat mai multe date referitoare la experienta si pregatirea lor profesionala. Ei ii invata cum se intocmeste un CV, ii pregateste pe someri pentru sustinerea intervului, ii insoteste si incearca sa obtina un feed-back, atat de la somer, cat si de la angajator, in eventualitatea identificarii unui alt loc de munca”, a explicat Romeo Sarca. Modalitatea prin care vor fi oferite aceste servicii, este o premiera la nivel national. Dupa implementare, asa cum a aratat directorul AJOFM Salaj, va fi impartasita si altor agentii, nu inainte de a fi avizata la nivel national. Noua modalitate de sprijinire a somerilor salajeni are ca model o procedura de lucru din Suedia, unde Romeo Sarca a participat la o vizita de studiu.

 Peste 9 milioane de lei pentru servicii de calitate

Intentia AJOFM Salaj de a oferi servicii somerilor prin intermediul antrenorilor personali se incadreaza intr-un proiect cu fonduri europene, care a fost lansat recent si prezentat, ieri, la Zalau, in cadrul unei conferinte de presa. „SPO – Performanta si calitate in servicii” este un proiect strategic finantat prin Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, domeniul major de interventie 4.1. Acesta este implementat de AJOFM Salaj (solicitantul finantarii), in parteneriat cu AJOFM Alba, Fundatia pentru Dezvoltare Sociala si Economica Zalau, Vecom SRL Zalau si Fundatia „G. Castellini” (Italia). Valoarea totala a proiectului este de peste 10 milioane de lei, din care valoarea eligibila este de 9,667 milioane de lei, 25 la suta contributia solicitantului, 7,2 milioane de lei asistenta financiara nerambursabila solicitata-7,25 de milioane de lei.

 La AJOFM Salaj, fara aglomeratie

Intre obiectivele principale ale proiectului (ce se va derula pe perioada a 36 de luni, 1 februarie 2012-31 ianuarie 2015), alaturi de formarea antrenorilor personali, Romeo Sarca a mai mentionat: imbunatatirea tipurilor de servicii furnizate clientilor prin elaborarea unor strategii regionale pentru SPO, pe baza de studii privind situatia actuala de pe piata muncii, precum si implementarea unui sistem electronic de ordonare si dirijare a beneficiarilor („coada electronica”) in vederea reducerii timpului de asteptare si a aglomeratiei de la ghiseele SPO. Romeo Sarca a mentionat ca prin aceste demersuri vor fi achizitionate si puse in functiune zece sisteme electronice de ordonaore si dirijare a beneficiarilor.

Fondurile europene puse la dispozitie prin acest proiect vor fi utilizate si pentru diversificarea serviciilor oferite clientilor, imbunatatirea capacitatii de anticipare a schimbarilor de pe piata muncii prin dezvoltarea unui portal web cu informatii referitoare la angajari si nu in cele din urma, realizarea transferului de expertiza prin schimburi de experienta a personalului SPO si participarea la workshop-uri.

 Programe de formare si schimburi de experienta

Directorul AJOFM Salaj a spus, ieri, ca la finele implementarii proiectului se estimeaza inscrierea in portalul web a aproximativ 1.000 de persoane; minim 160 de persoane vor fi selectate pentru a candida pe locurile de munca vacante; zece din agentiile locale din Alba si Salaj vor fi dotate cu sisteme de afisare electronica a informatiilor utile pe terminale de tip „info-chiosc”; zece din agentiile locale din cele doua judete vor fi dotate cu sisteme electronice de ordonare si dirijare a beneficialor; vor fi formati sase antrenori personali; 60 de persoane vor fi asistate de antrenorii personali. Totodata, intre rezultatele asteptate la finele derularii proiectului au fost amintite: crearea unei metodologii care sa stea la baza elaborarii unei proceduri de furnizare a serviciilor SPO in regim de „antrenor personal”, vor fi desfasurate opt module de programe de formare, minim opt suporturi de curs aferente acestora. Se prognozeaza ca 100 de persoane vor participa la patru sesiuni de instruire si schimburi de experienta organizate de partenerul din Italia, 75 de persoane vor participa la trei sesiuni de instruire in Romania, si 80 de participanti la workshop-urile orgnizate de AJOFM Salaj si partenerii sai.

Recomandari

Alte Articole