Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare (ANIF) va fi transformata din regie autonoma in institutie publica aflata in subordinea Ministerului Agriculturii si se va numi Agentia Nationala a Imbunatatirilor Funciare renuntand, la nivel national, la doua treimi dintre de angajati.
Potrivit inspectorului sef al ANIF – sucursala Salaj, Calin Morar, la inceputul saptamanii trecute, mai precis marti, cei 51 de angajati ai sucursalei au primit preavizele de concediere. Aceeasi sursa arata ca, in urma procesului de restructurare a Administratiei, in judetul nostru, Agentia va avea doar 18 angajati. „Pana in acel moment, toti angajatii vor veni la munca, insa pentru doar patru ore, conform contractului colectiv de munca”, a mai spus Calin Morar.
Obiectul de activitate al ANIF este furnizarea de servicii pentru realizarea, intretinerea, modernizarea si exploatarea amenajarilor de imbunatatiri funciare. Prin lege, se va introduce si o taxa de imbunatatiri funciare, denumita taxa IF, ca sursa pentru acoperirea cheltuielilor Agentiei pentru Administrarea Amenajarilor de Imbunatatiri Funciare.
Calculul, modul de colectare si de folosire, precum si termenele de plata a taxei IF se vor aproba prin ordin al ministrului Agriculturii, cu avizul ministrului Finantelor.
Finantarea activitatii Agentiei se va realiza atat din veniturile proprii, cat si din fonduri de la bugetul de stat. Veniturile proprii ale institutiei vor fi realizate din taxa IF si tarife percepute beneficiarilor terenurilor.
O alta schimbare in activitatea institutiei va fi ca administrarea digurilor si barajelor cu rol de aparare impotriva inundatiilor va fi predata Administratiei Nationale Apele Romane.
ANIF a fost amenintata cu insolventa in toamna anului 2008, dupa ce nu a putut rambursa o datorie de 16,8 milioane lei catre o firma privata. Insa, in primavara anului 2009, Curtea de apel Bucuresti a admis recursul institutiei, respingand cererea de deschidere a procedurii de insolventa.