Evaluările Naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a vor avea loc în intervalul 18 mai – 3 iunie 2015

Ministerul Educației și Cercetării Științifice a publicat azi, pe site-ul www.edu.ro, calendarul și metodologia de organizare și desfășurare a Evaluărilor Naționale (EN-2015) la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2014-2015.

Conform calendarului, aceste evaluări se vor desfășura în perioada 18 mai — 3 iunie, după cum urmează

— Clasa a II-a (Limba română: 18 mai— scris și 19 mai — citit; Limba română pentru minoritățile naționale—scris/ citit: 19 mai; Matematică: 20 mai; Limba maternă: 21 mai — scris și 22 mai — citit)

— Clasa a IV-a (26 mai: Limba română; 27 mai: Matematică; 28 mai — Limba maternă)

— Clasa a VI-a (2 iunie: Limbă și comunicare; 3 iunie: Matematică și științe).

Subiectele vor avea un nivel mediu de dificultate și sunt elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare. Vor fi formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu.

Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani.

La clasa a II-a, responsabilitatea administrării testelor aparține administratorului de test —învățătorul/ institutorul/ profesorul pentru învățământul primar de la clasă.

La clasele a IV-a și a VI-a administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care predă în mod obișnuit.

Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă și care are rolul de a susține procesul de administrare a instrumentelor de evaluare.

Sălile în care se susține EN-2015 sunt, de regulă, sălile în care elevii își desfășoară activitatea în mod curent. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcție de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influența pe elevi. Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV și de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI.

Testele vor fi evaluate în cadrul unităților de învățământ de cadrele didactice care predau în respectivele școli. În cazul în care numărul de cadre didactice dintr-o unitate de învățământ este insuficient, președintele Comisiei de organizare și de administrare a EN-2015 din respectiva unitate de învățământ solicită comisiei județene/ a municipiului București nominalizarea unor cadre didactice din alte școli. Înainte de începerea procesului de evaluare, președintele din centrul de evaluare are obligația de a asigura o sesiune de instruire pentru evaluatori.

Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic.

Baremele de evaluare, precum și alte informații referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic.

Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului și a precizărilor din Caietul cadrului didactic.

Rezultatele obținute la EN-2015 nu se înregistrează în catalogul clasei și sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, consemnarea în portofoliul educațional al elevului, respectiv informarea părinților/ reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

Recomandari

Alte Articole